måndag 6 juni 2011

Renovering pågår


Största delen av vårt mellanplan är under renovering. En del av den ytan är min verkstad (översta bilden). Alla mina tyger, garner och allt annat jag behöver för att jobba ligger i lådor. Så har det varit i en vecka och lär förbli i några dagar till. Lite jobbigt, lite stresskapande, men det känns härligt att få "börja om" och sortera och allt sånt duktigt som jag annars inte är så bra på. Golvet är slipat, väggarna målade. Kvar är lite lister, fönsterbyte, elementmålning och småfix. Sååå fint det kommer att bli. Min känsla av att huset alltid leder med 10-0 är nu förbytt till i alla fall 5-0.
*****
När detta är klart ska butiken fyllas på, färdigstickade grejer blockas och bloggas och ungefär då är det faktiskt sommarlov från ena jobbet. Lite obegripligt faktiskt och alldeles underbart.

3 kommentarer:

Emma sa...

Kul med renovering :)

Annuska sa...

It already looks nice.
Its always nice to clean some stuff sometimes !

PetraO sa...

Vad härligt med renovering - och att få sortera in allt fint material i hyllorna igen :) Kram