lördag 26 februari 2011

Alltid lika fint med mormorsrutor!

Har börjat göra mormorsrutor till en filt, hittade en hel låda med blandade Muskat när jag städade i mitt källarrum och tänker att detta kan bli mitt 12:e av 12 i slutet av året. Jag inspireras av Babette blanket och gör dem i olika storlekar. Blir glad av alla färger och ett perfekt projekt att ha mellan andra då jag inte riktigt vet vad jag ska göra.
*****
Får många frågor om att skicka mail till enskilda kunder när jag uppdaterat butiken och inser att det är lätt att missa någon eller skicka ett mail för mycket. Vill du få nyhetsbrev från Stickfrossas butik?
 skicka då ett mail till anna@stickfrossa.se och anmäl ditt intresse.

Imorgon (söndag) är det en extra påfyllning med väskor på begäran då många blev utan förra veckan.

9 kommentarer:

Madeleine sa...

Superläckert! :D

Torprosen sa...

Härliga rutor du visar...man blir glad av färgerna, vi behöver det så här års eller hur? Ha en go dag önskar Torprosen

Sillen stickar sa...

Fina rutor...toppensnygg filt!!!min är nästa klar nu. Ska virka en kant runt bara. Miss you, <3 C

Anonym sa...

Hej så fint! Kan du inte berätta hur du får en så fin kant när du avslutar sista maskan. Det syns alltid var jag har slutat. Blir inte fint när jag ska virka eller sy ihop dom

Kristina sa...

Man måste alltid ha lite småprojekt mellan de större, annars hinner man inte tänka färdigt!
Hälsningar
Kristina

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Härliga färger, kommer bli en läcker vårig filt!

Lyck-Annas sa...

Underbara färger!

heltKLAARt sa...

Vilken härlig blogg du har! Man blir glad när tittar i den!! Tack för dina mönster.
Visst är det roligt med mormorsrutor?Om du går in på min blogg kan du se lite vad jag gjort av mormorsrutorna ;)
Ha det så gott!

Miillie sa...

Håller med dig. Man tröttnar aldrig på mormorsrutor. :)