lördag 12 juni 2010

Kamera med macrofunktion...



...är en alldeles utmärkt kompis när man provar Tatting/Frivoliteter för första gången. Litet ser stort ut väldigt snabbt (kan behövas...)!
Tusen tack min käraste Jane, frivoliteternas prinsessa, för hjälpen att förstå hemligheterna!
Jag är såld!
*****
Igår hade jag en alldeles underbar kväll med Petra på hennes fina sommarställe ihop med Janette, tidigare nämnda frivolitetsprincess, La Sill & Mia)
På vägen hem från Petra hämtade jag barnen hos bästa systern som skämde bort mig med att förbättra mitt favorithalsband. Tack!
*****
Har också spunnit garn (faktiskt utan prickar) och funderar på hur det ska bli ännu roligare/mer magiskt med ny spinnrock som är på ingång. Jag längtar. Väldigt mycket.

8 kommentarer:

Textil stil sa...

Å den hemligheten vill jag också förstå!!! Verkar varit en fin kväll på sommarön. Ja nu ser jag fram emot fler bilder på frivoliteter a la Anna style. Ha d fint!

Janette Millbom sa...

Åh baby vad du är DUKTIG! *mmooah*

Garnet är en riktig ljuvlighet. Färg och balans i ett!

/jane

Sillen stickar sa...

sååå söt frivolitet:) och garnet är grymt vackert.
Puss och Kram C

Isabelle sa...

Jag vill också lära mig och förstå! Små pilliga grejer brukar locka mig...så det här vill jag inte missa. Hoppas du har en härlig sommar.

miastick sa...

Grymt med ditt frivolitet-flit och ditt garn... så vackert! Hoppas vi ses snart igen!

Tina sa...

Åh, Anna, vilket fint garn. Me like...

Eva S sa...

Lycka till med frivoliteterna! Det är verkligen skoj.

Maria sa...

Fantastiskt fint garn!