måndag 29 mars 2010

Stickfest på Grötö

Vad gör man ihop med Petra om man ska vänta på färgan till Grötö i en hel timme?
Jo, äter lunch i finaste bilen och leker pricklek med den när mackan är slut.
Efter det fotade Petra mig när jag fotade bilen. Lika fånigt som att jag hade för kort garn när jag skulle lägga upp på lördagskvällens knitbattle... man borde väl skämmas, men jag skrattar fortfarande!
Jag har träffat massor av vänner, så himla roligt! Kristina fattade jag inte ens att jag träffade förrän efteråt. Så många deltagare var det på plats och det är inte alltid det enklaste att para ihop någon man lärt känna via mail och facebook med en person bland över hundra personer. Missade säkert att hälsa ordentligt på någon mer.
Förlåt i så fall!
Fick prickiga påskägg av underbara Mia, tack!
Köpte mycket (troligen för mycket) Fasett-tyger av Karma garn. Så snygga att det inte gick att avstå helt enkelt.
Tillägg:
Hur kan det komma sig att det ser ut som att Petra bara köpte fem små bitar=ett endaste paket?
Det var inte riktigt så jag uppfattade verkligheten...

Tack Marie, Linda och Ingrid för en härlig helg!

Hos Eva kan man se en liten film och hos Ulrika kan man hålla sig uppdaterad om vad andra skriver om årets SIV!

5 kommentarer:

miastick sa...

Hehe, jag kan tänka mig att era tyghögar är snarlika i size. Underbart!
Kram, hoppas vi ses snart.

PetraO sa...

Anna - det är inte alltid som verkligheten är som den ser ut! Tack för fina samtal min vän! Kram

Kristina sa...

hihi du skriver så roliga inlägg. Härlig actionbild på dig. Jag missade att anmäla mig till knitbattle för jag var lite för trött =) men det var kul att skratta med er andra. Fick oxå med mig tyg, alldeles för mycket enligt mig själv medan sambon tyckte att det var lite lite. Glad påsk.

Kristina sa...

Lite avis för att jag inte var på SIV. Allt verkar så mysigt! Glad Påsk! Kram Kristina

Kristina sa...

Lite avis för att jag inte var på SIV. Allt verkar så mysigt! Glad Påsk! Kram Kristina