onsdag 15 juli 2009

Semestertankar och nya idéer

Igår gjorde jag en sockgömma till mig själv. Matchar min pågående sockstickning. Nästa vecka när jag har semester kanske de till och med blir klara!
En annan sak jag kom på när jag förbereder mig för ledighet var att jag behövde ett resefodral (se bild nedan). Ett där lite av varje sort passar. På fredag hos Lilla Stickfrossa kommer att finnas några om någon mer har samma behov. Kan även vara bra för de som inte har så många stickor.
Fack med olika djup och bredd i blandning.
Resefodral
Efter förfrågan kommer det också att finnas lite större förvaringshänge att köpa till "löst" (ca 19*13 cm).
Har också varit hos Deisy och köpt lite mer Silk Garden till min tröja. Alltid lika trevligt att gå in där!

5 kommentarer:

Annelie sa...

Hej Anna!

Paketet kom fram igår. De är såååå fina och färgen är precis min favorit, tack.

Ha det så gott!

/Annelie

MADE BY K sa...

Alla dina gömmor är jättefina! Måste nog beställa en snart:)Visst är det kul med pomatus...har även hittat ett fint mönster på handledsvärmare i detta mönster.

PetraO sa...

Sockorna blir undebart vackra! Och jag är väldigt nyfiken på den virkade koftan, ska bli kul att se den färdig så småningom! Kram

Sillen stickar sa...

Va härligt att du är så grym på att uppfinna nya vackra saker som behövs i vår värld!Vilka Snygga bilder du har tagit.
Vi hörs imorgon! kram Cilla

cille sa...

Så mye fint og flott du lager! Her var det mye til inspirasjon og glede! Titter gjerne innom igjen...