torsdag 25 december 2008

Röda benvärmare

En tidigare nämnd busstickning är avslutad under julen. Min mamma (som också fotat, tack!) fick syn på dem och bestämde oss snabbt som ögat för att de var hennes. Det var nog lite benvärmarkärlek vid första ögonkastet. Vem säger nej till sin mor?! I alla fall inte jag. De är hennes.
Gjorda efter Pomatomusmönstret, det älskade. Mitt absoluta favoritmönster. Alltid kul att göra och såååå snyggt!
Garn: Cherry tree hill
Stickor: 2,5 (jag stickar löst)
Medan jag funderar på nästa lite större projekt (nog en tröja till mig själv) ska jag göra ett par benvärmare till.
Nu ska jag sjunka ner i soffan igen och fortsätta njuta av att vara ledig. Det är så sköööönt!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är verkligen ett vackert mönster! Jag håller på att avsluta en "Fina bebisens dubbelknäppta kofta" som också är ett väldigt fint mönster. Tack för att du delar med dig!

Helena sa...

Såå jädrans snyggt! Men med Pomatomus kan det ju inte bli fult...Vad härligt vi har det med massor av sofftid. kram

Karin sa...

Moo!
Vi har bästa julen! Woo hooo!
Har rensat bland pärlorna idag och ojsan så många knappar i pärlemor jag hittade. De blir dina imorgon.
/Din sis

PetraO sa...

De blev ju superfina och jag förstår att din mamma vill ha dem! Väldigt roligt när jag läste bus-stickning och undrade om det var en KAL som jag kanskle missat!!! Kram och hälsa familjen

Annika Odelstav sa...

Mönstret var till och med finare på benvärmare tycker jag, och färgen är kanon!

Honungsboden sa...

Jättesnygga benvämare! Skulle vilja se dem på förstås! Tack för värmande kommentarer på min blogg!

Kristina sa...

Så snygga!!! God fortsättning!

Janette Millbom sa...

busstickning? tjo va kul det låter :-D

va sa du om 29de 30de? måste in och klippa mig och lite sånt. Har man mellandagsrea på strikk? :-P

Anonym sa...

De är såå fina och de garnet gör sig perfekt! hoppas Deisy får in det så jag kan gå och klämma på det! Ha det så skönt du fina!
kramar f Cilla
ps. är på en min pärons dator därför hamnar jag som anonym ds.

Anna sa...

Jättevackra, blir sugen på att testa det mönstret.

Ha en fortsatt trevlig helg.
Mvh Anna

petra.m sa...

Vad fint med sådana benvärmare. Jag vill med ha ett par nu:) Det är verkligen super det mönstret!! Jag njuter också i soffan med en Red rose:)

Pixi sa...

Vad vackert!!! Synd att man har svårt för att läsa engelskt mönster..får väl nöja mej med att komma hit o begrunda ina vackra verk ! Ett gott slut nu ! =)

Annas garndrömmar sa...

En fråga till på de här fina benvärmarna bara :) Räckte 100 gram garn?

fale artut sa...

Gott nytt År!
Du har en liten sak på min blogg!
Absolut helt utan baktankar!

Anonym sa...

Håller med alla andra som komenterat wowow va snyggt det mönstret är. Men inget för mig tyvärr. Är för svårt med engelskan. Men görsnyggt var det verkligen.
Njuter av allt annat fint du och ni andra stickat också.
Milly