tisdag 16 september 2008

Tofflor

Idag när jag kom hem åkte tofflorna i maskinen, de är fortfarande våta och jag har som vanligt legat och kollat in i tvättmaskinen för att se vad som händer innanför glaset. Krymper de för mycket, eller nästan inte alls? Skulle jag ha tagit lite varmare eller kanske en tennisboll därinne hade gjort susen? Tror att det blev en bra storlek till den som ska få dem, möjligen får jag slänga in dem igen, men det är ju bättre än för små! Dessa är gjorda på fri hand med virknål 9 och Eskimo.

Lilla Stickfrossa finns om en liten stund nya pocketfodral om man är intresserad av det.

Tack för all respons när det gäller koftan i förra inlägget, det ger så mycket inspiration!

5 kommentarer:

PetraO sa...

Det var mysigt att ses en liten ministund idag. Vad fina tofflorna är - jag blir sugen på ett par stickade tofflor jag också nu när höstkylan börjar komma. Kram

Helena sa...

Lyckades visst sjabbla bort en kommentar..typiskt mig!
Blir alltid så glad av att se dina härliga tofflor:)
Och den där koftan- suck..nöjer mig nog snart inte med en Knitted Babe. Ta med när vi syns- vill klämma "live"
Kram

Janette Millbom sa...

UNDERBARA tofflor!

Anonym sa...

Härliga de där tofflorna är!!! Blir glad när man ser dem, ju...
Hm, och vem vill inte ha ett sådant läckert pocketfodral? Jag, tex... Men, som jag bloggat om - tror jag behöver någon med stor plånbok... FK är dåliga på att betala pengar som ger något... och jobbet med sin halvtidslön än - är inte direkt givmilda heller, suck... Men, drömmer om ett gör jag!!! ;) Älskar det skarpt rosa (cerise) jag som inte är en rosa person... MEN, då kanske den hittas lätt också? Och den skarpt gröna brukar jag alltid välja, där för önskas annat kanske? Ja, jag drömmer bara... än... ;)
Må så grankott...

Anonym sa...

Vilka urtjusiga tofflor! Tänk vad lyxigt att vara du och få så fina saker, tofflor, sjalar... avis avis. Kul att du har fler barnkläder på gång. Det var barnkläder som drog ned mig i stickträsket... koftan i förra inlägget är superfin.