lördag 21 juni 2008

Midsommarklart!

Nya fibrerna är efter första delen av midsommarhelgen två nystan entrådigt garn (varje nystan 50 gram) som ska tvinnas till 2-trådigt. Jag är nöjd, faktiskt helt loss (läs STOLT!). Shit Alabama, plötsligt har jag flyt. Hållit fibrerna som en liten fågelunge, precis som Marie sa till mig i Botaniska, och då flöt det plötsligt som sirap mellan fingrarna och kom ut så jämt som aldrig förr. Redan igång med nästa fiberprojekt.
Provat nyinköpta Rowangarnet och gjort muddar till min dotter. Nöjd med mitt nygjorda mönster som inspirerat mig vidare till annat, förhoppningsvis kommer bilder snart.

Igår morse åkte vi till Orust och syrran med familj. Vi har som vanligt haft det nästan löjligt bra och hela dagen idag har vi suttit på vår underbara veranda med utsikt över havet och grejat med pärlor och garn. Jag kan avslöja att det är många vackra smycken på gång att önska sig. Jag kommer nog att drömma om vackra blå sötvattenspärlor. Hoppas att ett blir mitt...

7 kommentarer:

Emmy sa...

Vad härligt att det går så bra med spinnandet. Klart du ska vara stolt! Jättefint blir det.

Janette Millbom sa...

Vilken känsla det måste vara! Ser jättefina ut! Ock jag blir lite sugen på att spinna faktiskt, mamma skulle visa mig sländan nästa gång jag var uppe sa hon :-)

/janette

frisky frog sa...

Du är så duktig! Vilket härligt garn du gjort. Det ska bli spännande att se vad du gör av det. /Kram

Karin sa...

Moo!
Gillar "Woo hooo". Ska faktiskt be sig säga det live nästa gång vi ses. Woo hooo!
Tänker på dig och partytricket.
När det gäller drömmar om blå sötvattenspärlor. Din önskan är min lag.
Löv jo.
Din sis K

Anonym sa...

Åh, jag önskar att jag också kan bli så bra på att spinna på lika kort tid som du.
Fick min slända och nybörjarpaket igår och det är verkligen fantastiskt roligt. Undrar bara vad man ska göra med 50g ojämt grått ullgarn :P

/Josefine

doktoranden sa...

Det låter underbart att få den rätta känslan av "flow". Jag blir otroligt sugen på att prova på att spinna. Underbara färger - det ska blir kul att se vad det blir av det så småningom.

Anonym sa...

Vilket underbart mönnster du gjort!
Spännande det måste vara att se det på ett nygjort plagg.