tisdag 17 juni 2008

Fiberklubben har startat!

Fiberklubbens moder kallar färgen för Glad! Jag håller med. Är lycklig för att få göra garn av denna fina färgboll!
Fick så bra spinntips från Marie i Botaniska i helgen (Efterlyser härmed Marie, vill gärna skicka ett litet tack till dig och jag tror inte att du har någon blogg) så nu går det mycket, mycket bättre med den handen jag håller ullen i. Har ju min vackra slända att använda!


Annars ägnas dagen helt och fullt åt att brodera stickväskor i olika färger och mönster. Radion är på, bordet är fyllt av vackra pärlor, fina garner och jag tycker att livet är gött. Bra känsla.

10 kommentarer:

miastick sa...

Å vad söta de små filurfigurerna är! Låter som om du har en mysig dag.
Jag har just varit och hälsat på en kompis som hade virkat en rund jättefin matta av mattrasor. Jag svimmade nästan av hänförelse och vill genast göra en likadan.

Anonym sa...

Hej Anna!
Kul att tipset hjälpte. nej jag har ingen blogg, men mailadress:
mariebroqvist@yahoo.com
roligt att få se fiberklubbens nyaste, är också med men är för tilffället på semester så det ligger nog hemma och väntar på mej.

Hälsar Marie från ett soligt Gullholmen

Anonym sa...

Hur är det, kan man köpa dessa stickväskor?? Om man nu inte skulle gå och ha kolossal tur i lotteriet och vinna en ;) Jag bor i Finland, vållar det problem i såna fall? Dina väskor är ju för underbara!! :D

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag är ganska fattig.. Men undrar också om man nu inte vinner, går det att köpa en väska då? Och hur mycket kostar de? Jag bor i sverige.. ;)

Anonym sa...

Anna - är det dessa underbart fantastiska väskor du skall leverera till oss!?!? Då måste jag ju skaffa mig en tredje.... :-)

Janette Millbom sa...

ja, jag sitter här och håller tummarna för att vinna en såndärn väska :-)

en slända i zebrano kanske inte skulle va helt fult? *hjärnan jobbar...* ;-)

PetraO sa...

Anna! Du är bäst, bäst, bäst och dina väskor är snyggast och jag vill också spinna fina garner! Kramar

Akhila's Handblog sa...

GLAD gor du mig. Langtar efter att se fardigt garn av ullen och dina vaskor och broderier ar bara sa fina.
Akhila

frisky frog sa...

Dina små "amöbor" är underbara! Vilket härligt fibernystan, man blir verkligen glad av det.
/Kram

Anonym sa...

Hej,

Underbart att kunna frossa i sitt hantverk! Ullen är fantastisk!