fredag 18 april 2008

Eget garn...

Nu har jag provat att spinna eget garn. Det är fantastiskt roligt, svårt, avkopplande och beroendeframkallande. Det blir ganska fult, men det gör inte så mycket. Provar att sticka med det också och då kan det se ut såhär, ungefär som en bildväv från 70-talet kanske?Små kluttar, ett är tvåtrådigt och hjälp så klurigt det var (gäller att snurra åt rätt håll...) Nedanför är det en tvåtrådig härva som är gräslig, men den är jäkligt mycket min första handspunna härva, så jag tycker om den ändå. När det gäller spinning, om man vill prova, rekommenderar jag ett besök hos Spinspiration! Tina som har butiken är fantastisk. Själv väntar jag på en liten grej därifrån. Kanske kommer den idag.

6 kommentarer:

Helena sa...

Så du ägnar dig åt aktiv spinning nu:) . Det ser härligt ut och verkar vara en riktig utmaning. Tar tacksamt emot lila färg:).
Visst var RL skittrist att sticka men den blir ju fin när den är klar.
Kram kram kram

PetraO sa...

Såååå härligt! Nu vill jag också spinna - ska vi ta den där skapande veckan snart... Kram

miastick sa...

Härligt! Förstår att det är beroendeframkallande- det är faktiskt därför jag inte vågar pröva ;)

Anonym sa...

Är det dina första försök? Ser fina ut tycker jag!

Anonym sa...

Spinna verkar mysigt. Ull är fantastiskt. Helt såld på det materialet. Ska börja tova i veckan! Pyssla om dig!

Kram

Anonym sa...

Jag tycker att dina första spunna alster ser toppen ut.
Håller med om att Spinspiration är en wunderbar butik :-)